آرشیو اسفند ماه 1401

بازار آنلاین

کیفیت مصالح، تضمین کننده‌ی ایمنی سازه

۸ بازديد

 

خرید سیمان استاندارد و باکیفیت

نکات مهمی که در زمان خرید سیمان باید به آن توجه کنید تا کحصولی باکیفیت خریداری کنید عبارتند از:

  • سیمان‌های استاندارد و باکیفیت نرم هستند و وجود ذرات زبر در آن‌ها نشانه‌ی ناخالصی در آن است.
  • درصورتی که سیمان بوی خاک بدهد، به این معناست که کیفیت پایینی دارد.
  • از انبار کردن سیمان به مدت طولانی خودداری کنید، زیرا با گذشت زمان و جذب رطوبت، سخت شده و خاصیت خود را از دست می‌دهد.
  • درصورتی که سیمان را درون آب ریختید و سیمان ته نشین شد، به این معناست که سیمان شما مرغوبیت کافی را ندارد.
  • رنگ یک سیمان استاندارد و مرغوب، خاکستری یا خاکستری مایل به سبز است.

بلوک‌های اتوکلاو شده

بلوک‌های هبلکس که به بلوک اتوکلاو شده شهرت دارند یکی از مصالح نوینی هستند که در مدت کوتاهی توانستند جایگاه خود را در بازار صنعت پیدا کنند. برای تشخیص کیفیت و مرغوب بودن این بلوک‌ها، روش‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها، برند سازنده بلوک‌های هبلکس است. در برخی موارد برند این محصولات می‌تواند تعیین کننده‌ی قیمت هبلکس باشد. یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان خرید بلوک‌های هبلکس در نظر داشته باشید تا محصولی با کیفیت داشته باشید، وزن بلوک‌ها است. این بلوک‌ها باید در ابعاد و وزن استاندارد تولید شوند تا پس از استفاده دچار مشکل نشوید.

 

معیارهای خرید بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی با ویژگی‌های متنوعی تولید و در بازار عرضه می‌شوند و به دلیل همین تفاوت در ویژگی‌های خود قیمت بلوک سیمانی با یکدیگر تفاوت دارد. در زمان خرید این محصولات باید ابتدا نوع سازه‌ی خود را مشخص کنید تا بتوانید بلوک مناسب را خریداری کنید.  از آنجایی که بلوک‌های سیمانی انواع مختلفی دارند، پس هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را در ساختمان سازی خواهند داشت. به عنوان مثال در ساخت جدول‌ها یا دیوار پارکینگ‌ها از بلوک‌های سیمانی سبک استفاده می‌کنند زیرا وزن آن‌ها کم بوده و مقاومت بالایی نیز دارند. در مقابل اگر دیوار مورد نظر شما، دیوارهای خارجی باشد و یا بخواهید سقف سازه‌ی خود را با استفاده از بلوک‌های سیمانی بسازید، بهترین گزینه بلوک‌های سیمانی سنگین می‌باشد.

ابزار آلات، بتن و شن و ماسه از مصالح و تجهیزات اصلی ساختمان سازی

۷ بازديد

ابزارآلات 

ابزار و یراق جزو وسایلی هستند که به طور روزانه با آن‌ها سر و کار داریم و باعث سهولت کار ما با دیگر وسایل شده‌اند. یراق آلات را به طور کلی به تمام وسایلی می‌گویند که آن‌ها را از طریق ذوب کردن فلزات و شکل دادن به آن‌ها تولید می‌کنند و ابزارآلات هم شامل تمام وسایلی هستند که کار ما با سایر وسایل را راحت می‌کنند. از جمله یراق آلاتی که به طور روزانه با آن‌ها سر و کار داریم می‌توان به دستگیره در، لولای پنجره‌ها، شیر آب و … از جمله ابزارآلاتی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم می‌توان به انواع ابزارآلات دستی و برقی مثل آچارها و دریل‌ها اشاره کرد.

هدف اصلی از تولید ابزار و یراق این است که کار ما با سایر وسایل راحت‌تر شود. ابزار و یراق خود انواع مختلف و متنوعی دارند که همین امر هم باعث تفاوت قیمت ابزار مختلف با یکدیگر شده است. البته کشور سازنده و برند ابزارآلات نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. ابزارآلات را می‌توان به دسته‌های ابزارآلات بادی، دستی، رنگ‌آمیزی، هیدرولیک، برقی، بنزینی و ساختمانی تقسیم‌بندی کرد. یراق آلات نیز به انواع یراق‌آلات مربوط به برق، ساختمان، کالاها و مصنوعات چوبی، کابینت، درب و پنجره تقسیم می‌شوند.

بتن

بتن از مصالح اصلی ساخمان‌سازی است که از ترکیب آب، سیمان پرتلند و سنگدانه به وجود می‌آید. قیمت بتن امروز به عوامل مختلفی مثل عیار بتن بستگی دارد. که به بتن با عیار پایین بتن مگر می‌گویند و قیمت آن نسبت به بتن عیار بالا کمتر است. میزان سفارش بتن نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بتن است. هرچه میزان بتن خریداری شده بیشتر باشد قیمت هر متر مکعب آن کاهش پیدا می‌کند.

بتن انواع مختلفی دارد که ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بتن معمولی که رایج‌ترین نوع بتن است و دوام و مقاومت بالایی دارد. بتن‌های سبک وزنی کمتر از 1920 کیلوگرم بر مترمکعب دارند و ضریب رسانایی آن‌ها بسیار پایین است. چگالی بتن سنگین بین 3 تا 4 هزار کیلوگرم بر مترمکعب است و این بتن تشعشعات رادیواکتیو مقاوم است. بتن آرمه بتنی است که در ساخت آن از فولاد استفاده شده و به اصطلاح مسلح است. بتن پیش تنیده نیز مانن بتن آرمه دارای فولاد است با این تفاوت که فولاد آن تحت تنش قرار گرفته است.

شن و ماسه

شن و ماسه نیز همانند بتن از مصالح اصلی در ساختمان سازی به شمار می‌روند. این مصالح هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شن‌ها سنگدانه‌هایی بزرگ‌تر از ماسه و ریزتر از ریگ هستند. شن‌هایی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر شکل به دسته‌های شکسته، شسته، دوبار شور، بادامی و نخودی تقسیم می‌شوند. ماسه‌ها نیز از نظر شکل در انواع ماسه‌های گوشه‌دار، شبه گرد و مخلوط موجود هستند.

تنوع شن و ماسه در ظاهر و اندازه بر قیمت شن و ماسه تاثیر گذاشته است. تفاوت شن و ماسه در نوع دانه‌بندی آن‌ها است و دانه‌های شن از ماسه درشت‌تر است. بر اساس نشریه 101 و 55 شن و ماسه‌ای که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند باید سخت و محکم و بادوام باشند و مقدار مواد مضر، مواد آلی، کلوخه‌های رسی و … آن‌ها از حد تعیین شده بیشتر نشود و هم‌چنین درصد سایش سنگدانه‌های بر اساس استانداردهای لس آنجلسی نباید از 40 درصد بیشتر باشد.

مصالحی پودری به همراه بلوک هبلکس در سیوان لند

۷ بازديد

8 کاربرد آهک

  1. حرارت: در هنگام اضافه شدن آب به آهک، طی فرایند هیدراته شدن از خود انرژی گرمایی تولید می‌کند.
  2. نور: در صورت دریافت حرارت 200 درجه‌ی سانتی گرادی، از خود نوعی درخشش ایجاد می‌کند.
  3. سیمان: آهک یکی از اجزای اصلی در تولید سیمان می‌باشد.
  4. بیو دیزل: به عنوان یک قلیا در تولید سوخت زیستی به کار می‌رود.
  5. کاغذ سازی: از این محصول در صنایع کاغذ سازی برای بازیافت هیدروکسید سدیم استفاده می‌شود.
  6. صنایع شیمیایی و قدرت: از آهک به منظور حذف دی اکسید گوگرد از اگزوز استفاده می‌کنند که به گوگرد زدایی گاز دودکش معروف است.

این کاربردهای گوناگون سبب شده تا قیمت آهک در صنعت ساختمان سازی ارزش بالایی پیدا کند.

چرا بلوک هبلکس، عایق حرارتی مناسبی است؟

طراحی ساختمان و خواص مصالح به کار رفته در آن، اثر ویژه‌ای در میزان مصرف انرژی و راندمان انتقال حرارت برای ساختمان‌های تجاری و مسکونی دارد. علاوه بر این، وجود دیوارها، سقف و کف ساختمان ساخته شده از بتن هوادار و اتوکلاو شده، ترکیبی خلاقانه از هدایت گرمایی کم و نفوذ پذیری کم هوا در آن است. بنابراین داشتن ویژگی عایق حرارتی این محصول، این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند تا مصرف انرژی را مدیریت کنند و در نتیجه، هزینه‌ها را کاهش دهند. قیمت هبلکس در برابر  این ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار ناچیز است.

انواع گچ و مزایای آن

گچ‌ها یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف هستند که جهت پوشش دیوار و سقف و قالب بندی المان‌های دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مصالح در انواع گوناگونی تولید می‌شوند  که قیمت گچ در هر نوع با نوع دیگر متفاوت خواهد بود. انواع گچ عبارتند از: گچ سفید کاری، گچ میکرونیزه، گچ ساتن، گچ پاششی، گچ عاج، گچ سیوا، گچ گیپتون، گچ ژیپس و گچ رنگی. هرکدام از این محصولات جهت ساخت بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مزایای استفاده از گچ در ساختمان سازی عبارت است از:

  • مقاومت گچ پس از گیرش زیاد شده و ثابت می‌ماند. برای افزایش آن می‌توان از ماسه استفاده کرد.
  • گچ از مصالح ساختمانی زودگیر است که استفاده از آن مدت زمان اجرای کار را کوتاه می‌کند.
  • پس از گیرش دچار اضافه وزن شده و پس از خشک شدن دیگر ترک نمی‌خورد.
  • در برابر آتش مقاوم است و به عبارتی کند سوز است.
  • سبک است و استفاده از آن بار مرده‌ای را به ساختمان اضاف نمی‌کند.
  • در برابر سرما و یخبندان مقاوم است.
  • با دیگر مصالح سازگاری بالایی دارد.

با سیوان لند می‌توانید با کیفیت ترین نوع این مصالح را خریداری کرده و از ایمنی ساختمان خود اطمینان یابید. خرید از سیوان لند بسیار راحت ایت و شما می‌توانید در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را سفارش داده و آن را در محل پروژه تحویل بگیرید.

 

استعلام قیمت و آگاهی از خصوصیات مصالح با سیوان لند

۳ بازديد

 

راهنمای خرید گچ

یکی از عوامل تعیین کننده‌ی قیمت گچ، متراژ مورد استفاده‌ی شما است. شما ابتدا باید میزان نیاز خود به این مصالح را مشخص کنید تا بتوانید هزینه‌ی نهایی را تخمین بزنید. در زمان خرید این محصولات بهتر است که نکاتی را مد نظر داشته باشید. یکی از این نکات رنگ گچ است، رنگ گچ‌های ساختمانی سفید است و درجه‌ی سفیدی آن با کیفیت گچ رابطه‌ی مستقیمی دارد. اندازه‌ی ذرات پودر گچ نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. اما مهم ترین نکته در زمان خرید گچ، درجه‌ی نرمی و پودر بودن آن است. در صورتی که پودر گچ بسیار نرم و بدون هیچگونه ذرات درشت و زبری باشد، می‌توان از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کرد.

امروزه یکی از مهم ترین فاکتورها در زمان خرید مصالح ساختمانی، کیفیت آن‌ها است. اما با سیوان لند دیگر هیچ جای نگرانی نیست و شما با خیالی آسوده محصولی باکیفیت را خریداری خواهید کرد. این پلتفرم معتبر انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار داده تا سازه‌های خود را ایمن بسازید.

قالب بتن و نکات محافظت از آن

قالب بندی بتن یکی از اعضای جدانشدنی در ساخت و ساز است که برای ثابت نگه داشتن بتن تازه تا زمانی که بتن گیرش لازم را پیدا می‌کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قالب‌ها در انواع مختلف و جنس‌های گوناگونی تولید می‌شوند.  در زمان قالب بندی بتن باید نکاتی را مورد توجه قرار هید تا این عمل به درستی انجام شود. اول اینکه بعد از هر بار استفاده از قالب بتن باید آن را تمیز کنید تا برای استفاده‌ی بعدی آماده باشد. استفاده از پوشش محافظت کننده‌ی قالب فلزی بتن را فراموش نکنیدتا سلامت قالب حفظ شود. در نهایت حمل و نقل و انبار داری قالب‌ها را جدی بگیرید تا آسیبی به قالب‌ها نرسد.

استعلام قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی از سیوان لند

۶ بازديد

 

اطلاع از قیمت بلوک سیمانی

یکی از مصالحی که باید قیمت آن را در  آغاز پروژه دانید، بلوک‌های سیمانی است. زیرا یک جزء جدا نشدنی از صنعت ساخت و ساز است. قیمت بلوک سیمانی براساس معیارهای مختلفی تغییر می‌کند. یکی از این معیارها قیمت روز سیمان و پوکه‌ی معدنی است که در تولید آن به کار می‌رود. علاوه بر این، هزینه‌ی حمل و نقل این مصالح می‌تواند به صورت غیر مستقیم روی قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد. البته دستگاه‌هایی که این مصالح را تولید می‌کنند نیز بسیار مهم هستند که از چه تکنولوژی استفاده می‌کنند تا این بلوک‌ها را تولید کنند.

قیمت سیمان پاکتی 50 کیلویی امروز تحت تاثیر چه عواملی تغییر می‌کند؟

در زمان خرید سیمان پاکتی نیاز به معیارهایی دارید تا بتوانید هزینه‌ی تهیه‌ی آن را با دیگر موراد مشابه موجود در بازار مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید این محصولات کنید. وزن پاکت سیمان یکی از معیارهای تعیین قیمت این مصالح می‌باشد و می‌تواند در افزایش یا کاهش قیمت آن‌ها تاثیر گذار باشد. بهتر است بدانید که قیمت سیمان فله‌ای و پاکتی خیلی زیاد نیست و این تفاوت جزئی نیز به دلیل بسته بندی و پاکتی است که برای سیمان به کار می‌گیرند.

تعیین قیمت آجر براساس معیارهای آن

آجر با توجه به تنوعی که در نوع خود دارد، قیمت‌های متفاوتی نیز به خود می‌گیرد. ویژگی‌های یک آجر می‌تواند تعیین کننده‌ی قیمت آجر باشد که می‌تواند براساس کاربرد آن نیز مشخص شود. علاوه بر این‌ها، اندازه‌ی آجر نیز می‌تواند قیمت این مصالح را تحت تاثیر قرار دهد. البته در زمان خرید آجر نباید تنها به قیمت آن توجه کنید. در واقع فاکتورهای مهم تری در زمان خرید وجود دارند که باید بیشتر توجه خود را به آن‌ها قرار دهید. یکی از فاکتورهایی که باید حتما به آن توجه کنید، ظاهر آجر است. این مورد می‌تواند کیفیت آجر را نشان دهد. یک آجر استاندارد هیچ گونه خمیدگی در ظاهر خود ندارد و باید عاری از هرگونه تاب باشد و طول و عرض آن نیز دارای اندازه‌ی استاندارد باشد.

معیارهای ریز و درشتی هستند که می‌توانند در قیمت انواع مصالح تاثیر گذار باشند که شاید برخی از آن‌ها حتی به چشم نیایند. اما کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهایی که که ارزش آن را دارد تا قیمت هر محصولی را افزایش دهد. حال با آنلاین شدن خرید محصولات مختلف، چگونه می‌توان کیفیت یک محصول را سنجید. در سیوان لند شما امکان این را دارید که مصالح و تجهیزات ساختمانی را مورد بررسی قرار دهید و از کیفیت آن‌ها از زبان مشتریانی که از آن محصول استفاده کردند، بشنوید و با اطمینان خاطر محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

استعلام انواع مصالح اعم از بلوک هبلکس و فوم سقفی | سیوان لند

۴ بازديد

 

ویژگی‌های فوم سقفی

یکی از عواملی که می‌تواند در تعیین قیمت فوم سقفی موثر باشد همین ویژگی‌های منحصر به فرد آن است که این محصصولات را به یکی از مصالح پر مصرف تبدیل کرده. حدود ۹۸ رصد از ورن آن‌ها را هوا تشکیل داده و همین امر سبب شده تا وزن بسیار کمی داشته باشند. فوم‌های سقفی بسیار مقرون به صرفه هستند که می‌تواند از هزینه‌های ساخت و ساز کم کند. عایق بودن این محصولات سبب شده تا کاربرد فراوانی داشته باشند. فوم‌‌های سقفی طول عمر بالایی دارند و بسیار با دوام هستند. این مصالح هرگز دچار فرسایش و تخریب نمی‌شوند. علاوه ب این می‌توانید آن‌ها را در هر اندازه‌ای که بخواهید برش دهید.

قیمت مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی تنوع بسیار زیادی دارد که جهت بخش‌های مختلف ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. هریک از آن‌ها از متریال گوناگونی تولید شده‌اند که وظایف آن‌ها را مشخص می‌کند. برای تولید هریک از آن‌ها به نوع خاصی از متریال نیاز دارید که در نهایت می‌توانند تعیین کننده‌ی قیمت آن محصول باشند. البته نوع کاربرد آن‌ها در بخش‌هایگوناگون ساختمان نیز در قیمت نهایی تاثیر گذارند. به عنوان مثال برخی از مصالح به نگهداری بیشتری احتیاج دارند و همین سبب می‌شود تا قیمت آن از سایر مصالحی که به نگهداری چندانی نیاز ندارند، بیشتر باشد.

محاسبه تعداد بلوک هبلکس مورد نیاز

ابتدا باید سایز بلوک‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید تا پس از آن بتوانید متراژ مورد نیاز خود را تعیین کنید. برای این کار باید مساحت دیواری که قصد اجرای آن را دارید، بدست بیاورید. پس از آن مساحت به دست آمده را به مساحت بلوک‌ها تقسیم کنید تا تعداد مورد نیاز را بدست آورید. یکی از نکاتی که باید در محاسبه‌ی متراژ بلوک‌های مورد نیاز به آن توجه داشته باشید، پرتی این مصالح است. زیرا زمانی که شما پروسه‌ی دیوارچینی را شروع می‌کنید، قطعا بخشی از بلوک‌های هبلکس در اثر جا به جایی، انتقال و ایجاد مسیر تاسیسات آسیب دیده و خارج می٬شود.  البته قیمت بلوک هبلکس در ابعاد مختلف، متفاوت خواهد بود و باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

سیوان لند ارائه کننده مصالح و تجهیزاتی نظیر ایزوگام و آجر سفال

۳ بازديد

ایزوگام 

ایزوگام‌ را می‌توان معروف‌ترین عایق رطوبتی دانست. این عایق عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده و می‌توان از آن ها برای عایق کردن پشت بام‌ها، کف، پی و حتی دیوارها استفاده کرد. ویژگی‌های ایزوگام نظیر نصب آسان، قیمت مناسب و دوام بالا باعث شده است که همیشه به عنوان عایق ترجیحی مردم شناخته شود. البته ایزوگام‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان بنا بر این ویژگی‌ها از هر کدام استفاده‌ای خاص کرد.

انواع ایزوگام را می‌توان به ایزوگام‌های با روکش آلومینیوم، ایزوگام بدون روکش آلومینیوم، ایزوگام با روکش سنگریزه و ایزوگام رنگی تقسیم کرد. ایزوگام‌ها یا به صورت دو لایه تولید می‌شوند و یا به صورت تک لایه. که ایزوگام‌های تک لایه شامل پلی استر دوخته هستند و انعطاف بیشتری نسبت به ایزوگام‌های دو لایه دارند. ایزوگام‌های دو لایه نیز شامل تیشو و پلی استر هستند و استحکام بالایی دارند.

ایزوگام‌ها مزایای متعددی به همراه دارند. از جمله این که می توان از آن‌ها در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کرد، نصب آن راحت است و با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد، قیمت آن مناسب است، وزن بسیار اندکی دارد و بر بار ساختمان نمی‌افزاید، در برابر انبساط و انقباض مقاومت است و بسیاری مزایای دیگر.

آجر سفال 

آجر سفال یکی از انواع آجر است که با استفاده از خاک رس ساخته می‌شود. این آجر در سایزهای مختلف تولید می‌شود که عبارتند از آجر سفال 5.5سانتی متری با 3 سوراخ، آجر سفال 7 سانتی متری با 4 سوراخ، آجر سفال 10 سانتی متری با 6  سوراخ و در نهایت آجرهای سفال 15 و 20 سانتی متری با 9 سوراخ. از آجرهای 9 سوراخه (15 و 30 سانتی متری) برای دیوارهای بیرونی، از آجرهای 6 سوراخه و 4 سوراخه (10 و 7 سانتی متری) برای تیغه چینی دیوار داخلی استفاده می‌شود.

برای اینکه ببینید آیا آجر سفال با کیفیت هست یا نه می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. مورد اول این است که به سطح بلوک سفالی دقت کنید که سطحی صاف و یکدست داشته باشد. آجر سفال با کیفیت نباید ترک داشته باشد. برای خرید آجر سفال این کار را حتما از طریق فروشندگان معتبر و تولید کنندگان معتبر انجام دهید و قبل از اقدام به خرید نیز با توجه به کاربرد آجر، ابعاد آن و نوع آن را مشخص کنید. انواع آجر سفال عبارتند از آجر سفال فوم دار، آجر سفال سقفی و آجر سفال نما

سیوان لند

آجر سفال و ایزوگام را می توانید از طریق وب سایت سیوان لند تهیه فرمایید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است و عرضه کننده مصالح و تجهیزات ساختمانی است. سیوان لند هم برای خریدارن مصالح ساختمانی است و هم برای فروشندگان آن. فروشندگان و تولید کنندگان معتبر فعال در صنعت ساختمان می‌تواند با نام نویسی در این وب سایت و ایجاد یک پنل مجازی برای خود، مصالح و تجهیزاتشان را برای فروش آنلاین در این فروشگاه به نمایش گذاشته و در کنار دیگر فروشندگان به فعالیت بپردازند.

خریداران نیز به همین منوال می‌توانند پس از ثبت نام در این وبسایت و ایجاد یک پنل برای خود، مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز خود را بخرند. وجود فروشندگان متعدد در این وبسایت این امکان را برای خریداران گذاشته تا کالاهای فروشندگان مختلف را از لحاظ کیفیت و قیمت بررسی و با یکدیگر مقایسه و سپس کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. خریداران می‌توانند پس از انتخاب اقلام مورد نیاز خود و میزان آن‌ها، سفارش خود را نهایی و مصالح و تجهیزات خود را در محل تحویل بگیرند.

با سیوان لند، آگاهانه خرید کنید

۶ بازديد

معرفی انواع قالب بتن

قالب فلزی

این قالب‌ها با وجود استحکام بالا، قیمت مناسبی نیز دارند و دارای یک اندازه‌ی مشخص هستند. ایتفاده از این قالب‌ها بسیار ساده است.

قالب چوبی

این قالب قدیمی ترین نوع آن است که طول عمر کمی دارند. علاوه بر این استفاده از قالب چوبی، قیمت تمام شده پروژه را افزایش می‌دهد.

قالب پلاستیکی

همانطور که از نامشان مشخص است، بدنه‌ی اصلی این قالب‌ها از پلاستیک ساخته شده. این قالب‌ها از جنس پلیمر هستند.

قالب آجری

از این قالب‌ا معمولا برای بتن ریزی جهت اجرای فونداسیون استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از میکده شدن آب توسط آجر باید یک لایه ورق نایلونی را قبل از بتن ریزی روی دیوار نصب کنید یا آجرها را به صورت کامل آب پاشی کنید.

قالب فایبر گلاس

این نوع قالب از نسل جدید قالب‌های بتن به شمار می‌رود که برای ساخت قطعات بتنی با شکل‌های پیچیده از آن استفاده می‌شود.

قیمت سیمان در بورس کالا

در این بازار قیمت سیمان ابتدا بر اساس نظر کارشناسان تعیین می‌شود که به قیمت پایه معروف است. پس از اعلام قیمت پایه در بورس کالا، رقابتی بین خریداران و شرکت‌های تولید کننده بر سر خرید براساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. این قیمت، همان قیمت واقعی سیمان در بازار است. کارخانه‌های تولید کننده‌ی سیمانف محصولات خود را به صورت مستقیم در بورس کالا عرضه می‌کنند. در این صورت هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به صورت مستقیم به خرید اسن کالا بپردازد که این روش برای هر دو طرف دارای مزیت است.  

کاربرد سیمان سفید

کاربرد اصلی این متریال ساختمانی در نما سازی داخلی و خارجی سازه می‌باشد اما استفاده از این محصول به جای سیمان خاکستری برای تهیه‌ی بتن و ملات ریزی، به دلیل قیمت بالاتر، مقرون به صرفه نخواهد بود. این نوع سیمان به دلیل استفاده‌ی کمتری که نسبت به سیمان پرتلند خاکستری دارد، در حجم کمتری تولید می‌شود. به عبارت دیگر در جایی که به طور همزمان به استحکام و مقاومت سیمان خاکستری و زیبایی بصری مصالح سفید مانند گچ احتیاج دارید، می‌توانید از این محصول استفاده کنید. به طور کلی موارد استفاده از سیمان سفید عبارتند از:

  • نمای ساختمان
  • فضای داخلی ساختمان
  • بند کشی درزهای کاشی و سرامیک

امروزه خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی به صورت آنلاین بسیار رایج شده و تعداد زیادی از افراد برای صرفه جویی در زمان خود به این سمت روی آورده‌اند. سیوان لند یکی از بازارهای آنلاین صنعت ساختمان است که انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، محصول موردنظر خود را انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش خود، آن را در در محل پروژه تحویل بگیرید.

 

خرید افزودنی بتن و استعلام قیمت بلوک در سیوان لند

۳ بازديد

افزودنی بتن

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است. شرایط جوی متفاوت در نقاط مختلف زمین و فصول مختلف سال و هم‌چنین شرایط ساخت متفاوت باعث به وجود آمدن افزودنی‌های بتن شده است. افزودنی‌های بتن مواد شیمیایی هستند که در هنگام اختلاط بتن به آن افزوده و باعث به وجود آمدن ویژگی‌های خاص در آن می‌شوند و به این ترتیب رفتار بتن را به نحو مطلوب ما تغییر می‌دهند.

در هنگام خرید افزودنی بتن باید به نوع افزودنی دقت کرد. انواع افزودنی‌اهی بتن را می‌توان در روان کننده‌ها، فوق روان کننده‌ها، ابر روان کننده‌ها، ضد یخ، میکروسیلیس، آب بند، حباب هوا ساز، ضد آب شکستگی، ضد خوردگی، چسباننده  و افزودنی‌های رنگ دسته بندی کرد.

برای انتخاب افزودنی بتن باید به طرح اختلاط بتن، کیفیت سیمان و سنگدانه، حجم بتن ریزی و شرایط محیط پروژه دقت کرد. این مواد افزودنی را باید در محیط‌ها سر بسته و به دور از رطوبت و با هوای مناسب نگهداری کرد. افزودنی را قبل از استفاده در پروژه باید آزمایش کرد و سازگاری آن با بتن را سنجید. میزان افزودنی‌های بتن در عملکرد آن‌ها تاثیر مستقیم دارد و نباید به میزانی بیشتر یا کمتر از حد معین از آن‌ها استفاده کرد.

بلوک

بلوک‌های سیمانی مصالحی هستند که از آن‌ها در ساخت دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شود. بلوک‌های ساختمانی از آب، سیمان و سنگدانه در کارخانه‌های بلوک‌زنی ساخته می‌شوند. این بلوک‌ها را بر اساس مواد به کار رفته  در آن‌هابه دو گروه بلوک‌های صنعتی و بلوک‌های معدنی تقسیم می‌کنند. که همانطور که از نامشان پیداست بلوک‌های معدنی با سنگدانه‌های طبیعی و بلوک صنعتی با سنگدانه‌های حاصل شده از کارخانجات تولید می‌شوند.

بوک‌های سیمانی رده یک سبک وزن‌ترین انواع بلوک سیمانی هستند و وزنی مابین 500 تا 700 کیلوگرم بر متر مربع دارند. بعد از آن‌ها بلوک‌های سیمانی رده دو هستند که وزنشان بین 700 تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است. بلوک‌های رده سه 1000 تا 1700 کیلوگرم بر متر مکعب وزن دارند و در آخر بلوک‌های رده 4 که سنگین‌ترین بلوک‌های سیمانی هستند 1700 تا 2000 کیلوگرم بر متر مکعب وزن دارند.

بلوک‌های سیمانی را می‌توان بر اساس ظاهر به بلوک‌های توخالی باربر، توخالی غیر باربر، تو پر و آجر بتنی تقسیم کرد. که هر کدام از این بلوک‌ها را در جای خاصی مانند توکار دیوار، نما، تیغه، ستون و سقف استفاده می‌کنند. قیمت بلوک بر اساس وزن و نوع متفاوت است.

سیوان لند

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است. سیوان لند بستری برای خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی است. این وبسایت بستری را فراهم آورده تا تولیدکنندگان و فروشندگانی که به فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی اشتغال دارند، بتوانند از طریق این وب سایت محصولات خود را به فروش برسانند. همین امر نیز باعث به وجود آمدن بازاری رقابتی برای تولیدکنندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی شده است.

از سوی دیگر نیز سازندگان ساختمانی یا کسانی که قصد خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی دارند، می‌توانند به این وبسایت مراجعه و با مقایسه قیمت مصالح نسبت به خرید اقدام کنند. آنها می‌بایست برای خرید مصالح ساختمانی ابتدا در وبسایت سیوان لند ثبت نام و اقلام مورد نیاز خود را انتخاب  کنند. پس از انتخاب اقلام نوبت به وارد کردن آدرس محل پروژه (یا محل تحویل گرفتن مصالح است) که بعد از آن هم با پرداخت و نهایی کردن سفارش، مصالح و تجهیزات برای خریدار ارسال می‌شوند.

قیمت مصالح و ابزارهای مورد استفاده در ساختمان سازی در سیوان لند

۴ بازديد

 

مزیت‌های استفاده از آجر سفال

ویژگی‌های منحصر به فرد آجر سفال سبب شده تا محبوبیت زیادی بین عموم مردم داشته باشد. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مقرون به صرفه بودن
  • وزن پایین
  • نصب سریع
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش سوزی
  • کاربرد فراوان آن در تمام مراحل ساخمان سازی
  • کمک به کاهش وزن ساختمان
  • مصرف کم ملات جهت نصب آن

با ترکیب مصالحی همچون خاک رس، آهک، شن و ... که با پخته شدن در کوره بدست می‌آیند آجرهایی به نام سفال تولید می‌شود. این آجرها به صورت مکعبی با سوراخ‌های افقی منظم ساخته می‌شوند که تعداد این سوراخ‌ها در هر نع از آجرهای سفال متفاوت است.

شن و ماسه و موارد استفاده از آن‌ها

اگرچه نام این دو متریال با هم می‌آید اما هرکدام از آن‌ها دارای تعاریف گوناگونی هستند. در واقه ماسه به سنگریزه‌های خرد تر از شن گفته می‌شود که در اثر متلاشی شدن تخته سنگ به وجود می‌آیند. در مقابل شن‌ها از خرد شدن سنگ‌های طبیعی به وجود می‌ایند که معمولا ذرات آن بین ۲ تا ۶۰ میلی متر می‌باشد.

شن و ماسه علاوه بر ضرورتشان در ساحل و دریا، در موارد دیگری نیز مصرف می‌شوند مانند: بتن سازی، شیشه سازی و سنباده سازی در شبکه‌های تصفیه آب. قیمت ماسه و شن با توجه به موارد استفاده از آن متفاوت خواهد بود.

ابزار و کاربردهای آن

ابزارها وسایلی هستند که برای انجام امور گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنایع مختلف می‌توان از آنها بهره برد. این وسایل انواع گوناگونی دارند که هرکدام از آنها برای امور مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزارآلات را می‌توان به دسته بندی‌های گوناگونی تقسیم کرد. با توجه به نوع کارکرد و موارد استفاده از آن‌ها، قیمت ابزار های گوناگون با هم متفاوت خواهد بود. ابزارها هم به صورت دستی وجود دارند و هم به صورت برقی. برخی از نمونه‌های دستی در نوع برقی نیز تولید می‌شوند. زیرا نوع برقی سریع تر کار ما را انجام می‌دهند.