قیمت به روز ماسه، بلوک هبلکس و فوم در سیوان لند

۶ بازديد

 

بلوک هبلکس از نظر اقتصادی

نکته‌ی جالب درمورد هبلکس‌ها این است که اگرچه نوعی بتن متخلخل با خواصی شبیه به سنگ است اما وزن کم آن سبب شده تا امروزه استفاده‌ی زیادی از آن شود.  درواقع می‌توان گفت که هبلکس نمونه‌ی بهبود یافته‌ی سنگ‌ها برای ساخت و ساز هستند که یک برتری نسبت به آن دارند و آن هم صرفه‌ی اقتصادی بلوک هبلکس نسبت به سنگ و خواص و کاربردهای منحصر به فرد آن است. از جمله ویژگی‌هایی که سبب برتری بلوک هبلکس نسبت به سایر مصالح شده می‌توان به سهولت حمل ونقل، سرعت بالای اجرای آن، عایق صوتی حرارتی و ... اشاره کرد. این موارد سبب شده تا هزینه‌ای که در قبال قیمت بلوک هبلکس می‌پردازید، بسیار به صرفه تر از سنگ باشد.

قیمت فوم به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی می‌توان قیمت فوم را ناشی از سه عامل دانست:

  1. نوع فوم
  2. ابعاد و اندازه‌های فوم
  3. روکش دار یا بدون روکش بودن فوم

لیست قیمت فوم با تغییر قیمت مواد پتروشیمی تغییر می‌کند. پس باید همواره قیمت به روز آن را چک کنید. در سال 1401 شاهد افزایش قیمت فوم سقفی بودیم که طبق نظر کارشناسان، این قیمت چیزی حدود 300 درصد رشد کرده و این مقدار در این صنعت بی سابقه بوده است. کارشناسان دلیل این افزایش بی رویه را افزایش قیمت مواد اولیه‌ی آن می‌دانند.

قیمت ماسه در سال 1402

سنگدانه‌ها از جمله ماسه یکی از عوامل مهم سازنده‌ی بتن و ملات‌های مورد استفاده در ساختمان سازی هستند. این مصالح می‌توانند روی خصوصیات بتن تازه یا سخت شده، خصوصیات مخلوط و صرفه اقتصادی  تاثیر بگذارند. به دلیل این نقش مهم ماسه‌ها، همواره قیمت ماسه درحال نوسان بوده است. مرجع رسمی اعلام قیمت شن و ماسه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد که هر ساله قیمت پایه شن و ماسه را به صورت رسمی اعلام می‌کند. به طور کلی قیمت ماسه براساس عواملی همچون کیفیت، وزن و کارخانه‌ی سازنده‌ی ماسه تعیین می‌شود. از آنجایی که کیفیت ماسه تاثیر زیادی در کیفیت سازه دارد، پس هرچه کیفیت ماسه بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.