همه چیز درمورد تیرچه پیش تنیده، کناف کاری سقف و استعلام قیمت ماسه در سیوان لند

۶ بازديد

تیرچه پیش تنیده و مزایای استفاده از آن

  1. یکی از مزایای اقتصادی تیرچه پیش تنیده، کمتر بودن قیمت آن نسبت به سایر تیرچه‌ها است.
  2. کاهش حجم بتن ریزی در مقایسه با تیرچه‌های فندوله‌ای و فلزی. به دلیل وجود یک توده‌ی بزرگ بتن در تیرچه پیش تنیده، بخش بزرگی از فضای خالی بین بلوک‌های سقفی پر شده و در نتیجه حجم بتن ریزی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این هزینه‌ی پمپاژ بتن در جاریز نیز کاهش می‌یابد.
  3. کیفیت بالای تیرچه‌های پیش تنیده در مقایسه با سایر تیرچه‌های بتنی و فلزی رایج
  4. امکان اجرای سقف با دهانه‌های بلند
  5. کاهش وزن ساختمان و کاهش نیروی زلزله به دلیل فرض دو سر مفصل در طراحی . پیش تنیدگی در تیرچه‌ها سبب می‌شود تا مقاومت برشی بتن افزایش یابد.
  6. کاهش شدید هزینه‌ی اجرایی سقف به دلیل کاهش مصرف میلگرد و بتن نسبت به سایر سقف‌ها.
  7. افزایش دوام و عمر مفید سقف به دلیل عدم امکان خوردگی میلگردها به علت عدم وجود ترک در بتن.

 

قیمت ماسه نسبت به کاربردهای آن

ماسه انواع گوناگونی دارد که هرکدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های ظاهری و ابعاد و اندازه‌ی آن‌ها، در موردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس به عبارتی می‌توان گفت که نوع کاربری آن‌ها در قیمت نهایی این محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت. برخی از کاربردهای ماسه عبارتند از:

  • نوع خاصی از ماسه در تولید شیشه به کار می‌رود.
  • از این محصول به عنوان یک ماده‌ی قالب ریخته گری فلز استفاده می‌کنند.
  • کاربرد دیگر ماسه به عنوان یک ماده‌ی ساینده در سند بلاست می‌باشد.
  • می‌توان از آن به عنوان یک ماده‌ی تزئینی در محوطه سازی استفاده کرد.
  • ماسه قابلیت دانه بندی کف فضاهایی که روی زمین ساخته می‌شوند را دارد و برای جلوگیری از ورود رطوبت به محیط، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به کارگیری در پی ساختمان، ساخت مصالح پیش ساخته و تولید ملات در آجر چینی از دیگر کاربردهای گوناگون این مصالح به شمار می‌رود.

چرا از کناف کاری برای سقف‌ها استفاده می‌کنند؟

مزیتی که کناف کاری سقف دارد این است که وزن آن‌ها بسیار پایین است که این مورد نصب آن‌ را ساده تر می‌کند. علاوه بر این از آنجایی که این محصولات پیش ساخته هستند، در زمان صرفه جویی بسیاری می‌شود و کار کناف سقف بسیار زودتر از گچ کاری تمام می‌شود. این متریال انعطاف پذیری بالایی دارد و تنها با کمی تحقیق در گوگل خواهید فهمید که تنوع بالایی دارند. بنابراین کناف دست شما را باز می‌گذارد تا نبوغ خود را در طراحی پیاده سازی کنید. همچنین کناف‌ها ارتفاع کمتری از سقف را در بر می‌گیرند که نسبت به گچ که نیاز به راویز دارد، یک مزیت عالی به شمار می‌رود. اما گچ‌ها قدمت بیشتری نسبت به کناف دارند و تقریبا می‌توان گفت که جایگاه آن‌ها در ساختمان سازی تثبیت شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.