معرفی بلوک سبک، سیمان و میلگرد

۱۰ بازديد

بلوک سبک چیست؟

بلوک‌های سبک  از سیمان، سیلیس، گچ و پودر آلومینیوم و در شرایط اتوکلاو ساخته می‌شوند. این بلوک‌های متخلخل توانسته‌اند به خاطر ویژگی‌های متمایزشان به سرعت جای بلوک‌های قدیمی را بگیرند. از جمله ویژگی‌های بلوک سبک می‌توان به قیمت بسیار مناسب آن‌ها و هم‌چنین خاصیت عایق بودن در برابر گرما و صدا اشاره کرد. بلوک‌های سبک در انواع مختلفی تولید می‌شوند. 

انواع بلوک سبک عبارتند از: بلوک سیمانی سبک لیپر که از گرانول پرلیت صنعتی و پوکه اسکوریا ساخته می‌شود و عموما در دیوارهای محیطی، تیغه‌های داخلی از آن‌ها استفاده می‌شود. بلوک سبک فوم‌دار از بتن کف ساخته می‌شود و معمولا از آن‌ها در ساخت دیوارهای پارتیشن و پرکننده‌های دیوار و سقف استفاده می‌شود. بلوک سبک هبلکس نیز از سیلیس، سیمان، پودر آلومینیوم و آهک ساخته می‌شود و بیشتر در لوله‌کشی‌ها و سیم‌گذاری‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

آشنایی با سیمان

سیمان پرمصرف‌ترین ماده در صنعت ساخت و ساز است که به عنوان یک ماده‌ی چسبنده عمل می‌کند. پودر سیمان هنگام ترکیب با آب به شکل خمیر در می‌آید و از این خمیر برای چسباندن مصالح ساختمانی مثل آجر و بلوک استفاده می‌شود. پرکاربردترین نوع سیمان، سیمان پرتلند است که خود انواع مختلفی دارد. مثل سیمان پرتلند معمولی، اصلاح شده، زودگیر، دیرگیر و ضد سولفات.

نوع دیگر دسته‌بندی سیمان دسته‌بندی براساس تیپ است. که سیمان تیپ 1، سیمان تیپ 2، سیمان تیپ 3، سیمان تیپ 4 و سیمان تیپ 5 داریم. علاوه بر آن چند نوع دیگر سیمان وجود دارد که در مقاصد تزئینی کاربرد دارند. مثل سیمان سفید یا سیمان رنگی که با کمی تغییر در ترکیبات سیمان می‌توان آن‌ها را تولید کرد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیمان امروز روی لینک کلیک کنید.

میلگرد در صنعت ساخت و ساز

میلگرد از جمله مصالح فولادی مهم و پر استفاده در ساخت و ساز است که قیمت میلگرد بر هزینه نهایی ساختمان تاثیر دارد. میلگردها در دو نوع کلی ساده و آجدار تولید می‌شوند. که میلگردهای ساده سطح صافی دارند و به آن‌ها میلگرد گرید A1 گفته می‌شود. میلگردهای گرید A2 تا A4 میلگردهای آجدار هستند و نوع آج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. 

میلگردها هم‌چنین در دو نوع شاخه‌ای و کلاف تولید می‌شوند. هم میلگرد شاخه‌ای و هم میلگرد کلاف را می‌توان به دو نوع ساده و آجدار تولید کرد. میلگردها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که پر استفاده‌ترین میلگردها در ایران میلگردهای سایز 14 و 16 هستند. میلگردها بر اساس گرید، سایز و سایر مشخصاتشان کاربردهای مختلفی دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.