کاربرد بتن، سیمان و ایزوگام در ساختمان سازی چیست؟

۷ بازديد

سیمان سفید که به نام سیمان پرتلند هم شناخته می‌شود، از نظر ویژگی های فنی شباهت‌های بسیاری زیادی به سیمان پرتلند دارد. از سیمان سفید بیشتر در نمای داخلی و خارجی ساختمان، درست کردن موانع بزرگراه‌ها، برای درزهای بین کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. سیمان سفید به دلیل رنگ سفیدی که دارد منعکس کننده خوبی برای نور است به همین دلیل جذابیت خوبی را به ساختمان می دهد.
ایزوگام عایق رطوبتی پیش ساخته است که از دو لایه الیاف شیشه و پلی استر که با قیر تقویت شده.  یکی از وظایف اصلی ایزوگام آب بندی سازه‌های ساختمانی و تاسیساتی است. ایزوگام انواع مختلفی دارد و بر اساس پارامتر‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود بعنوان مثال ایزوگام از نظر روکش به سه دسته فویل دار، طرح دار و ساده دورو نایلکس تقسیم می‌شود. قیمت ایزوگام وابستگی زیادی به نوع و تعداد لایه آن دارد.

بتن میشه گفت از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی در ساخت یک سازه به همین دلیل قیمت بتن تاثیر مستقیمی رو قیمت ساختمان دارد، این ماده از ترکیب سیمان، سنگدانه‌های ریز و درشت، آب و افزودنی‌های آب ساخته می‌شود.  این ماده خمیری شکل پس از گذشت زمان به ماده‌ای سفت و سخت مانند سگ تبدیل می‌شود.  بتن در مکان‌های مختلفی کاربرد دارد از جمله ساخت سد، در ساخت ساختمان های مسکونی، در راه سازی و غیره.

همچنین بتن انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها برای کاربرد متفاوتی است، در ادامه به تعدادی از انواع بتن اشاره خواهیم کرد. 1.بتن معمولی 2.بتن سبک 3.بتن آرمه یا مسلح 4.بتن پیش ساخته 5.بتن پیش تنیده 6.بتن هوادار 7.بتن شیشه‌ای 8.بتن زود گیر 9.بتن آسفالتی.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.